Svenska Institutet och Tällberg foundation har ordnat ett seminarium om att använda sociala medier för att få fram sitt budskap. Seminaret hölls i Alexandria, Egypten, och Amelie Silfverstolpe från Volontärbyrå var inbjuden som ett av två exempel.
Svenska Institutet och Tällberg foundation ordnade en utbildning och ett seminarium för unga opinionsbildare från Mellanöstern och Sverige, Young Leaders Visitors Program (YLVP), för att utbilda dem bland annat i hur de kan använda social medier för att sprida sina budskap. Bloggare, journalister och andra nyckelpersoner från Egypten, Jordanien, Libanon, Syrien, Västbanken och Sverige deltog.
Mer om programmet hittar du här.
Volontärbyrån var inbjudna att berätta om sin verksamhet som ett av två exempel på hur man kan engagera, framförallt unga, för lokala och globala frågor.
Det andra exemplet var den internationella kampanjorganisationen www.350.org som arbetar för att få klimatkonferensen i Köpehamn i december att sätta koldioxidutsläppsmålet till 350 ppm, se deras välproducerade kampanjfilm här